suka suki aje

WELCOME !!! follow me & leave ur comments.. ;)

Saturday, August 20, 2011

Siapakah Aku? [pabila persoalan menerjah diri]

Siapa aku??
seorang hamba Nya yang sering membuat kesilapan...
seorang anak yang pernah tidak mentaati...
seorang adik yang sering hilang pertimbangan...
seorang abang yang pernah mencemburui...

Mengapakah aku??
senantiasa merasa diri tidak sempurna...
senantiasa merasa diri seorang yang tidak berguna...
senantiasa merasa diri tidak layak untuk sesiapa...
senantiasa merasa diri akan keseorangan buat selamanya.....

Kenapakah aku??
sering menjadi bahan penghinaan mereka...
sering menjadi teman setia duka lara..  
sering menjadi mangsa nafsu mereka...
sering menjadi manusia yang bernoda....

Dimanakah aku??
disaat hatinya diterjah sepi...
disaat airmatanya mengalir di pipi....
disaat egonya dilontar ke tepi...
disaat detik terakhirnya di dunia ini....

Haruskah aku??
berterusan menipu diri sendiri...
berterusan mengagungkan ego diri...
berterusan  mempermainkan hati....
berterusan membiarkan kepura-puraan beraja di hati....

Bagaimanakah aku??
akan mengubah nasib diri sendiri...
akan mengikis rasa benci yang menular di hati..
akan membuatkan mereka menyedari aku ada di sini...
akan membebaskan kekusutan di hati....

Apakah aku??
berpeluang merasa dihargai...
berpeluang memiliki cinta di hati...
berpeluang mensucikan diri....
berpeluang menebus khilafku ini...

Adakah aku??
yang suatu ketika dulu tersisih sepi
yang pernah malu bercerita asal usul diri...
yang disulami dendam amarah di hati....
yang terkongkong dengan pilihan sendiri....

..Akan bahagia di akhir nanti???

Siapakah Aku.....
...yang sebenar-benarnya??

No comments:

Post a Comment